Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2009

Απόσυρση στην απόσυρση ΙΧ και στον πράσινο δακτύλιο, μείωση τελών για μικρού κυβισμού αυτοκίνητα

- από το goreport.blogspot.com

Καταργείται το μέτρο της απόσυρσης των ΙΧ αυτοκινήτων αλλά και ο πράσινος δακτύλιος. Επίσης, τροποποιούνται τα περιβαλοντικά τέλη και τα μικρού κυβισμού αυτοκίνητα θα επιβαρύνονται λιγότερο.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1736029 από όπου και η φωτό, για την κατάργηση της απόσυρσης, ήδη υπεγράφη από το Υπουργικό Συμβούλιο νέα πράξη νομοθετικού περιεχομένου που θα λάβει αριθμό ΦΕΚ την Τρίτη.
Ο υπουργός Οικονομικών δήλωσε ότι το μέτρο της απόσυρσης δεν έχει περιβαλλοντικό νόημα, δεν ενισχύει την ελληνική οικονομία καθώς δεν υπάρχει εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία ενώ τέλος έχει τεράστιο δημοσιονομικό κόστος.
Σύμφωνα με τον Γ. Παπακωνσταντίνου, το εκτιμούμενο ετήσιο κόστος ανέρχεται σε 400 εκατ. ευρώ. Οσοι έχουν αποσύρει έως σήμερα τα ΙΧ αυτοκίνητά τους θα τύχουν των ευεργετημάτων της προηγούμενης πράξης νομοθετικού περιεχομένου και θα αποζημιωθούν κανονικά. Αυτοί έχουν το δικαίωμα είτε να πάρουν το ποσό των 1000 ευρώ, είτε το ποσό των 500 ευρώ και δύο κάρτες απεριορίστων διαδρομών για τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Η υπουργός Περιβάλλοντος ανακοίνωσε ότι τροποποιούνται τα περιβαλλοντικά τέλη ΙΧ αυτοκινήτων σε σχέση με αυτό που ορίζονταν στην προηγούμενη πράξη Σουφλιά. Με τη νέα ρύθμιση επιβαρύνονται λιγότερο τα μικρού κυβισμού αυτοκίνητα και επιβαρύνονται περισσότερο τα μεγάλου κυβισμού που είναι και ενεργοβόρα.
Στη νέα ρύθμιση τα τέλη κυκλοφορίας χωρίστηκαν σε τέσσερις κλάσεις ανάλογα με το έτος και τον κυβισμό του αυτοκινήτου.
Σύμφωνα με τη νέα διάρθρωση τα τέλη κυκλοφορίας κυμαίνονται:

από 0 έως 68 ευρώ για ΙΧ αυτοκίνητα-μοτό μικρότερα των 301 κυβικών,
από 28 έως 96 ευρώ για ΙΧ 301 έως 785 κυβικά,
από 94-187 ευρώ για ΙΧ από 786 έως 1357 κυβικά,
από 184 έως 352 ευρώ για ΙΧ από 1358 έως 1928 κυβικά,
από 428 έως 671 ευρώ για ΙΧ από 1929 έως 2357 κυβικά και
από 562 έως 880 ευρώ για ΙΧ άνω των 2357 κυβικών.
Η Τίνα Μπιρμπίλη ανακοίνωσε τέλος ότι καταργείται ο πράσινος δακτύλιος ο οποίος σύμφωνα με τη ρύθμιση Σουφλιά θα ίσχυε για την Αθήνα από το 2011.
Είπε ότι το μέτρο αυτό θα επανεξεταστεί στο πλαίσιο ενός συνολικού πακέτου για την πολιτική αυτοκινήτου και τη βιώσιμη κινητικότητα όπως είναι ο τεχνικός έλεγχος, οι κάρτες καυσαερίων, η ενίσχυση του ρόλου των μέσων μαζικής μεταφοράς, τα δίκτυα των πεζοδρόμων, των ποδηλατοδρόμων, της ήπιας κυκλοφορίας, η αντιμετώπιση της παράνομης στάθμευσης κλπ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: