Στα «μαχαίρια» βρίσκονται ο υφυπουργός Γ.Πανάρετος και η υπουργός Α.Διαμαντοπούλου
Την έντονη ενόχληση της υπουργού Παιδείας Άννας Διαμαντοπούλου προκάλεσε η κίνηση του υφυπουργού Παιδείας Γιάννη Πανάρετου να αναρτήσει προς δημόσια διαβούλευση στην προσωπική του ιστοσελίδα στο site του υπουργείου, προτάσεις για την ίδρυση «τοπικών κολεγίων», που θα λειτουργούν -στα πρότυπα των ΗΠΑ- ως «γέφυρα» μεταξύ Δευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Σύμφωνα με τα Νέα, ιδιαίτερα ενοχλημένη εμφανίστηκε η κ. Διαμαντοπούλου και από την αναφορά του κ. Πανάρετου πως οι απόψεις αυτές διατυπώθηκαν για πρώτη φορά το 1995 από τον σημερινό πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου, στο πλαίσιο των συζητήσεων για την αναθεώρηση του Συντάγματος.
Συνεργάτες της κ. Διαμαντοπούλου σχολίασαν ότι οι προτάσεις του κ. Πανάρετου αποτελούν «προσωπικές απόψεις και ιδέες». Ωστόσο, έγκυρες πληροφορίες αναφέρουν ότι η υπουργός απηύθυνε σχετικό ερώτημα στον Γιώργο Παπανδρέου στο περιθώριο της σύσκεψης για το κοινωνικό κράτος, στο Μέγαρο Μαξίμου τη Δευτέρα.
Οι προτάσεις Πανάρετου
Σύμφωνα με τις προτάσεις του κ. Πανάρετου, οι μαθητές μετά την αποφοίτησή τους από το λύκειο θα εισάγονται όλοι άνευ εξετάσεων στα τοπικά κολέγια, όπου θα φοιτούν για δύο χρόνια. Στη συνέχεια, με διαδικασία επιλογής -που δεν προσδιορίζεται- όσοι ενδιαφέρονται να συνεχίσουν τις σπουδές τους θα μεταπηδούν στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ, ενώ οι υπόλοιποι θα λαμβάνουν κολεγιακό πτυχίο με σαφή επαγγελματικά δικαιώματα, που θα είναι χρήσιμο για την εύρεση εργασίας.
Σύμφωνα με τις προτάσεις του κ. Πανάρετου, οι μαθητές μετά την αποφοίτησή τους από το λύκειο θα εισάγονται όλοι άνευ εξετάσεων στα τοπικά κολέγια, όπου θα φοιτούν για δύο χρόνια. Στη συνέχεια, με διαδικασία επιλογής -που δεν προσδιορίζεται- όσοι ενδιαφέρονται να συνεχίσουν τις σπουδές τους θα μεταπηδούν στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ, ενώ οι υπόλοιποι θα λαμβάνουν κολεγιακό πτυχίο με σαφή επαγγελματικά δικαιώματα, που θα είναι χρήσιμο για την εύρεση εργασίας.
Ο κ. Πανάρετος υποστηρίζει ότι σε «τοπικά κολέγια» μπορούν να μετατραπούν και «τμήματα πανεπιστημίων και ΤΕΙ που σήμερα έχουν κενές θέσεις» και με αυτό τον τρόπο μπορεί να λυθεί και «το πρόβλημα της βάσης του 10 που τόσο πολύ μας απασχολεί».
Ο κ. Πανάρετος σημειώνει πως αφορμή για τη διατύπωση των παραπάνω προτάσεων αποτέλεσε η προ μηνός επίσκεψή του στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ.
«Ένας από τους λόγους που τα τοπικά κολέγια είναι τόσο σημαντικά είναι ότι στοιχίζει στην πολιτεία πολύ λιγότερο να πειραματιστεί με ένα νέο τοπικό κολέγιο παρά με ένα πανεπιστήμιο (η διαφορά μεγέθους των απαιτούμενων επενδύσεων είναι τεράστια)» καταλήγει ο κ. Πανάρετος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου