Στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη περιέρχεται το σύνολο σχεδόν του χαρτοφυλακίου της Ναυτιλίας με το ΠΔ 50, το οποίο δημοσιεύθηκε χθες στο ΦΕΚ. Στο υπουργείο Οικονομίας - Ανταγωνιστικότητας - Ναυτιλίας παραμένουν οι αρμοδιότητες των θαλασσίων συγκοινωνιών και τα λιμάνια.
Λήγει με αυτό τον τρόπο μία περίοδος που είχε χαρακτηριστεί από συνεχείς εκκρεμότητες και δυσλειτουργίες γύρω από ζωτικές λειτουργίες του διοικητικού φορέα της ελληνικής ναυτιλίας. Επίσης με την Π.Δ. 50 ανοίγει ο δρόμος για τη σύσταση του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος. Το σχετικό νομοσχέδιο ετοιμάζεται τώρα με γοργούς ρυθμούς, ώστε να καλυφθεί ο χαμένος χρόνος.
Στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη θα λειτουργεί πλέον η Γενική Γραμματεία Ναυτιλίας και Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας, όπως μετονομάζεται η Γ.Γ. Ασφάλειας - Ναυσιπλοΐας. Κάτω από την «ομπρέλα» του ΥΠΡΟΠΟ μεταφέρονται όλες οι αρμοδιότητες για την ποντοπόρο ναυτιλία, τη ναυτική εκπαίδευση - μετεκπαίδευση, τη ναυτική εργασία, τα μητρώα, το ΝΑΤ, ο Οίκος Ναύτου, τα προξενικά λιμεναρχεία και λιμεναρχεία.
Για ναυτιλιακές
Στο ΥΠΟΙΑΝ εκτός από τις θαλάσσιες συγκοινωνίες και τα λιμάνια διατηρείται επίσης ένα μέρος της Διεύθυνσης Ναυτιλιακής Πολιτικής που αφορά τη ναυτιλιακή οικονομία, ενώ στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη περιέρχεται η ρύθμιση των θεμάτων εγκατάστασης ξένων ναυτιλιακών επιχειρήσεων και η εποπτεία των μητρώων τους.
Στο ΥΠΟΙΑΝ εκτός από τις θαλάσσιες συγκοινωνίες και τα λιμάνια διατηρείται επίσης ένα μέρος της Διεύθυνσης Ναυτιλιακής Πολιτικής που αφορά τη ναυτιλιακή οικονομία, ενώ στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη περιέρχεται η ρύθμιση των θεμάτων εγκατάστασης ξένων ναυτιλιακών επιχειρήσεων και η εποπτεία των μητρώων τους.
Η Πλοηγική Υπηρεσία παραμένει στο ΥΠΟΙΑΝ. Ουσιαστικά με το Π.Δ. 50 επανέρχεται στο Λιμενικό Σώμα η διαχείριση της ναυτιλιακής πολιτικής, αλλά παραμένει διχοτομημένη μία σημαντική οικονομική δραστηριότητα, όπως είναι η ακτοπλοΐα.
Υπέρ της λύσης...
να συγκεντρωθούν και πάλι όλες οι αρμοδιότητες για την ποντοπόρο ναυτιλία κάτω από το Λιμενικό Σώμα είχε εκφραστεί ανεπίσημα ο ελληνικός εφοπλισμός, ο οποίος όμως έχει πάντα ως τελικό στόχο την επανασύσταση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.
Μάλιστα, όπως δήλωσε τελευταία ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θ. Βενιάμης, η κατάργηση του ΥΕΝ θα μπορούσε να συγκριθεί μόνο με μία υποτιθέμενη απόφαση της Σαουδικής Αραβίας να καταργήσει το υπουργείο της για τα πετρέλαια.
Τριγμοί
Η δημοσίευση του Π.Δ. 50 αποτέλεσε σημείο τριγμών στους κόλπους της κυβέρνησης και γι' αυτό το λόγο πέρασε μεγάλο χρονικό διάστημα από την ημέρα της έγκρισής του από το ΣτΕ μέχρι τη δημοσίευσή του στο ΦΕΚ. Μάλιστα για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα θεωρείτο ότι είχε «παγώσει» λόγω της διάστασης απόψεων που είχε καταγραφεί όχι μόνο σε κυβερνητικό επίπεδο, αλλά, σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, και σε επίπεδο Μεγάρου Μαξίμου.
Η δημοσίευση του Π.Δ. 50 αποτέλεσε σημείο τριγμών στους κόλπους της κυβέρνησης και γι' αυτό το λόγο πέρασε μεγάλο χρονικό διάστημα από την ημέρα της έγκρισής του από το ΣτΕ μέχρι τη δημοσίευσή του στο ΦΕΚ. Μάλιστα για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα θεωρείτο ότι είχε «παγώσει» λόγω της διάστασης απόψεων που είχε καταγραφεί όχι μόνο σε κυβερνητικό επίπεδο, αλλά, σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, και σε επίπεδο Μεγάρου Μαξίμου.
Οι πολιτικοί υπάλληλοι του πρώην ΥΕΝ αντιδρούν σε αυτή την εξέλιξη, ενώ τελευταία τάσσονται υπέρ της επανασύστασης του υπουργείου. Την ίδιας άποψης φέρεται να είναι και ο υπουργός Επικρατείας Χ. Παμπούκης.
Της Αγγελικής Καλλή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου