Της ΑΡΙΣΤΕΑΣ ΜΠΟΥΓΑΤΣΟΥ
Εμπλοκή εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ του Ελληνικού Δημοσίου κρύβεται πίσω από τη συμφωνία μεταβίβασης του 75% των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά από την Thyssen Krupp Marfine στην Abu Dhabi Mar.
Νέοι και παλαιοί ιδιοκτήτες επιζητούν -επ' ωφελεία τους- διευθέτηση όλων των οικονομικών εκκρεμοτήτων με το Δημόσιο, μαξιλάρι δανείων και απαλλαγές από ρήτρες. Προς τούτο, ο υπουργός Αμυνας Ε.Βενιζέλος επιζητεί ευρεία κοινοβουλευτική συναίνεση, καθώς το Δημόσιο σ' αυτή τη συναλλαγή των δύο μερών (Γερμανών - Αράβων) δεν θα είναι μόνο τριτεγγυητής, αλλά και χρηματοδότης, και εγγυητής εν τέλει της βιωσιμότητας του πολύπαθου ναυπηγείου.
Η διελκυστίνδα που μετέθεσε την οριστική συμφωνία πώλησης για τις 30 Σεπτεμβρίου, σχεδόν ένα εξάμηνο μετά το Frame Agreement της 18ης Μαρτίου 2010, σχετίζεται με τα βάρη που θα αναλάβει το Δημόσιο ένεκα της ιδιοκτησιακής αλλαγής, τα οποία θα αποτυπώνονται σε συμφωνητικό που πρέπει να εγκρίνει το Ελεγκτικό Συνέδριο. Τα δύο μέρη που θα συνυπάρχουν μετοχικώς έχουν ζητήσει:
* Τη διαγραφή ποινών ρητρών από καθυστερήσεις για την παράδοση υποβρυχίων,
* Την αποδέσμευση εγγυητικών επιστολών καλής εκτέλεσης,
* Την παροχή κρατικών εγγυήσεων για δάνεια που θα συναφθούν,
* Τη ρητή δέσμευση για νέες παραγγελίες υποβρυχίων, όπως ο «Παπανικολής», και
* Ενα σαφές χρονοδιάγραμμα πληρωμών άνω των 600 εκατ. ευρώ για εκτελούμενες συμβάσεις,
* Την απαλλαγή του ναυπηγείου από τα πρόστιμα των 300 εκατ. ευρώ, που η Ε.Ε. έχει επιβάλει, εξαιτίας αθέμιτων κρατικών ενισχύσεων.
Η νέα δημοσιονομική βόμβα που θα έλθει σύντομα προς έγκριση από τη Βουλή είναι βεβαρημένη και με τις αποκαλύψεις περί χρηματισμού Ελλήνων αξιωματούχων, την περίοδο της παραγγελίας των υποβρυχίων τύπου 214, από εταιρείες ελεγχόμενες από τις HDW - Ferrostal, πρώην ιδιοκτήτριες των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, αλλά και από το σκάνδαλο της Siemens που είχε, σε σύμπραξη με τα ναυπηγεία, μεγάλο μερίδιο από τις προγραμματικές του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ και των ΗΣΑΠ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου