Κυριακή 5 Σεπτεμβρίου 2010

Φρένο στο κλείσιμο γραμμών του ΟΣΕ βάζει το Ευρ. Κοινοβούλιο

- το είδα στο ksipnistere.blogspot.com


Επιστολή-φρένο προς την Κομισιόν αποκαλύπτει ο Νίκος Χουντής ! ! !

Φρένο προσπαθεί να βάλει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις διαθέσεις της ελληνικής κυβέρνησης να καταργήσει ορισμένες σιδηροδρομικές γραμμές. Όπως αποκαλύπτει ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Χουντής, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, με επιστολή του προς τον Επίτροπο Περιφερειακής Πολιτικής και συν-αποδέκτες τον Επίτροπο Μεταφορών κ. Κάλας και τον Επίτροπο Οικονομικών Υποθέσεων κ. Όλι Ρεν, θέτει το θέμα της κατάργησης στην Ελλάδα ορισμένων σιδηροδρομικών γραμμών που αποτελούν τμήμα του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών ΤΕΝ-Τ.

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών του ΕΚ αναφέρει συγκεκριμένα στην επιστολή του τα εξής:

«Υπέπεσε στην αντίληψη της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού ότι οι ελληνικές αρχές πρόκειται να διακόψουν μια σειρά σιδηροδρομικών γραμμών στην Ελλάδα που αποτελούν τμήμα του δικτύου ΤΕΝ-Τ και για τις οποίες πρόσφατα δόθηκε χρηματοδοτική ενίσχυση από τα Διαρθρωτικά Ταμεία. Οι γραμμές στις οποίες αναφέρεται ειδικά η Επιτροπή είναι η Κοζάνη (17,6 εκατ.ευρώ), Κόρινθος-Καλαμάτα (29,63 εκατ. ευρώ), Δυτική Θεσσαλία (55,33 εκατ.ευρώ) και Ανατ.Μακεδονία και Θράκη (63,5 εκατ.ευρώ).

Η επικείμενη απόφαση συνδέεται με το μνημόνιο το οποίο συμφωνήθηκε από τις ελληνικές αρχές και την Επιτροπή προκειμένου να ελευθερωθούν πόροι ώστε να βοηθηθεί η Ελλάδα στην τρέχουσα δημοσιονομική κρίση και να μειωθεί συν τω χρόνω το επίπεδο του δημόσιου χρέους της Ελλάδας.

Η κατάργηση των υπηρεσιών γι αυτές και άλλες σιδηροδρομικές γραμμές στην Ελλάδα δεν συνάδει με τους περιβαλλοντικούς στόχους της ΕΕ, κυρίως όσον αφορά τη μείωση διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2020 και καθιστά το στόχο για μείωση τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα πιο δύσκολο.

Γνωρίζει η Επιτροπή γι αυτή την επικείμενη απόφαση των ελληνικών αρχών;

Συμφωνεί η Επιτροπή ότι η κατάργηση αυτών των σιδηροδρομικών γραμμών δεν είναι συμβατή με τους περιβαλλοντικούς στόχους και τη μείωση των τροχαίων στην ΕΕ;

Η Επιτροπή, ως θεματοφύλακας των χρηματοδοτήσεων, το θεωρεί σωστό να χρησιμοποιούνται τα Διαρθρωτικά Ταμεία της ΕΕ για επενδύσεις σ΄αυτές τις γραμμές και μετά να διακόπτει τη λειτουργία τους;

Αναφορικά με τις διατάξεις του άρθρου 57 του Κανονισμού 1083/2006 για το ΕΤΠΑ, το ΕΚΤ και το Ταμείο Συνοχής, οι οποίες προβλέπουν την ανάκτηση των κοινοτικών χρηματοδοτήσεων σε περίπτωση παράβασης των όρων που τις διέπουν, προτίθεται η Επιτροπή να υπενθυμίσει στις ελληνικές αρχές τις διατάξεις αυτού του Κανονισμού κατά τις προσεχείς συζητήσεις;»

Δεν υπάρχουν σχόλια: