Κυριακή, 16 Ιανουαρίου 2011

Η Γαύδος το νοτιότερο σύνορο της Ευρώπης έχει 23% ΦΠΑ, ενώ η "ακριτική" Μύκονος έχει μειωμένο ποσοστό ΦΠΑ 12% !!!

Δεν είναι αστείο. Το νησί που βρίσκεται 30 μίλια νότια (από τα Σφακιά) της Κρήτης, έχει επιβαρύνει τις οικονομικές δοσοληψίες του με τη μητέρα Ελλάδα, πληρώνοντας ΦΠΑ διπλάσιο από τους νεόπλουτους (part time) Μυκονιάτες. Επιπλέον το Κράτος έχει "καταδικάσει" τους εναπομείναντες κατοίκους, να επικοινωνούν με την "πατρίδα", καιρού επιτρέποντος.

Σε προηγούμενη ανάρτηση του adena "Ποιός θέλει να διχοτομήσει την Γαύδο;", αναφερθήκαμε και στο ζήτημα της ακτοπλοϊκής απομόνωσης των Γαυδιωτών. Ίσως αυτό να "σκούντησε" τον βουλευτής Λασιθίου της ΝΔ, Γιάννη Πλακιωτάκη που κατέθεσε ερώτηση στον Υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, κ. Γιάννη Διαμαντίδη, σχετικά με το πρόβλημα. Στην ερώτηση του ο κ. Πλακιωτάκης αναφέρει:

"Είναι γνωστά και αναμφισβήτητα τα προβλήματα τα οποία έχουν προκύψει αναφορικά με την ακτοπλοϊκή σύνδεση, αλλά και ομαλή υδροδότηση αρκετών νησιών μας, λόγω της λανθασμένης πολιτικής η οποία ακολουθείται. Δεν έχει περάσει άλλωστε πολύς καιρός από τότε που άνυδρα νησιά αντιμετώπισαν τέτοιο πρόβλημα.

Και δυστυχώς τα προβλήματα συνεχίζονται, εφόσον εδώ και μήνες η Γαύδος παραμένει ουσιαστικά δίχως ακτοπλοϊκή σύνδεση, καθώς το μοναδικό δρομολογημένο πλοίο λειτουργεί πλέον μόνο ως οχηματαγωγό, διότι δεν καλύπτει τις διατάξεις ασφαλείας της νέα κοινοτικής νομοθεσίας που ισχύει από την 1η Ιουλίου.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι εάν μια οικογένεια επιθυμεί να μεταβεί με όχημα στη Γαύδο, αυτό μπορεί να γίνει για το όχημα και τον οδηγό μέσω Σφακιών και για την υπόλοιπη οικογένεια μέσω Παλαιοχώρας Χανίων με μικρά τουριστικά σκάφη. Μάλιστα το «θέατρο του παραλόγου» συνεχίζεται αν αναλογιστούμε ότι δεν υπάρχει οδική σύνδεση μεταξύ Σφακιών και Παλαιοχώρας.

Το εν λόγω ζήτημα το έχουμε θίξει και στο παρελθόν, αλλά δυστυχώς παρά τις επανειλημμένες διαβεβαιώσεις για άμεση αντιμετώπισή του, δεν έχει γίνει ακόμη τίποτα. Μάλιστα, κατά την πρόσφατη κακοκαιρία, το νησί έμεινε αποκλεισμένο για έντεκα (11) ολόκληρες ημέρες, αφού τα μικρά πλοία, που εξυπηρετούν τη γραμμή, δε μπορούσαν να ταξιδέψουν λόγω απαγορευτικού.
Κατόπιν τούτων ερωτάται ο κ. Υπουργός:

* Αντιλαμβάνεστε τις συνέπειες αυτού του παραλογισμού για την ούτως ή άλλως δύσκολη καθημερινότητα των κατοίκων της Γαύδου;
* Για ποιο λόγο επιδείξατε τόσο καιρό αβουλία και αδιαφορία, έχοντας άλλωστε γνώση της διαφοροποίησης της κείμενης κοινοτικής νομοθεσίας; Αυτή είναι η πρόνοια της πολυθρύλητης πολιτικής σας, αν φυσικά υπάρχει;
* Ποιος είναι ο σχεδιασμός σας και το ΑΚΡΙΒΕΣ χρονικό πλαίσιο για την αντιμετώπιση των αναφερθέντων προβλημάτων;"

Δεν υπάρχουν σχόλια: