Όταν πήρα συνέντευξη από το σκηνοθέτη Roland Emmerich πριν λίγους μήνες για το επερχόμενο φιλμ τρόμου και καταστροφής “2012”, η πρώτη ερώτηση που ρώτησα ήταν «Γιατί θέλετε να καταστρέψετε τον κόσμο;”. Η απάντησή του ήταν: «Μα είναι μια καλή ιστορία».
Τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια, ο Emmerich δημιούργησε μερικές σπουδαίες αφηγήσεις παγκόσμιας καταστροφής, που χαρακτηρίζονται από αρκετές θεαματικές σκηνές διάλυσης. Έβαλε τους εξωγήινους να καταστρέφουν το Λευκό Οίκο στο «Ημέρα Ανεξαρτησίας» (Independence Day), άφησε μία ογκώδη σαύρα να ισοπεδώσει την πόλη της Νέας Υόρκης στο Γκοντζίλα (Godzilla) και έστειλε φονικούς ανεμοστρόβιλους στο κέντρο του Λος Άντζελες στο «Μετά την Επόμενη Μέρα» (The Day After Tomorrow).
Στο «2012» ο Emmerich βάλθηκε να καταστρέψει μερικά από τα μεγαλύτερα μνημεία σύμβολα όλου του πλανήτη, από τη Ρώμη μέχρι το Ρίο. Όμως, υπάρχει ένα μέρος, που ενώ ο Emmerich ήθελε να το κατεδαφίσει, εντούτοις η επιθυμία του δεν επετεύχθη: πρόκειται για την Καμπάλα (Kabaa), δηλαδή εκείνη την κατασκευή κυβικού σχήματος που βρίσκεται τοποθετημένη στο κέντρο της Μέκκας. Πρόκειται για το σημείο προσανατολισμού στις προσευχές των μουσουλμάνων και για τον τόπο του Χατζ (Hajj), δηλαδή πρόκειται για το μεγαλύτερο και πιο σημαντικό προσκύνημα στο Ισλάμ.
«Λοιπόν, ήθελα να το κάνω, πρέπει να το παραδεχτώ», είπε ο σκηνοθέτης στο scifiwire.com . “Αλλά ο συν-συγγραφέας μου Harald [Kloser] είπε: ‘Δε θέλω να μου ρίξουν καμία φατβά (fatwa) στο κεφάλι για ένα φιλμ και μόνο’. Και ήταν απόλυτα σωστός.”
Ο Emmerich συνέχισε: «Θα πρέπει όλοι μας στο δυτικό κόσμο να σκεφτούμε πάνω σε αυτό το θέμα. Στην πραγματικότητα μπορείς να ρίξεις όλα τα Χριστιανικά σύμβολα, αλλά αν τολμήσεις να κάνεις το ίδιο και με ένα Αραβικό σύμβολο, τότε θα σου προκύψει μία ... φατβά (fatwa). Και ξέρετε, αυτό ηχεί κάπως περίεργα, ακριβώς όπως και η ίδια η λέξη. Έτσι αυτό ήταν κάτι που με έκανε να προτιμήσω να σκεφτώ ότι δεν αποτελούσε κάποιο σημαντικό στοιχείο για το φιλμ και τελικά να επιλέξω να το αφήσω έξω.»
Η φατβά σύμφωνα με την ισλαμική παράδοση έχει την έννοια της θρησκευτικής ερμηνείας που δίνει κάποιος Ισλαμιστής ειδικών θρησκευτικών σπουδών, ή κάποιος ιμάμης. Ο όρος έγινε γνωστός στη Δύση από την ανακοίνωση που εξέδωσε το 1989 ο Αγιατολλάχ Χομεϊνί (Ayatollah Khomeini) στο Ιράν σχετικά με την καταδίκη σε θανατική ποινή με τη μορφή της φατβά του Βρετανού συγγραφέα Σαλμάν Ρουσντί (Salman Rushdie), για τις θεωρούμενες βλασφημίες που περιείχε το βιβλίο του «Σατανικοί Στίχοι» (Satanic Verses). Το αποτέλεσμα ήταν να εξαναγκασθεί ο γεννημένος στην Ινδία συγγραφέας να κρύβεται για το μεγαλύτερο μέρος της δεκαετίας του 90.
Ωστόσο, ο Emmerich δεν έχει κανέναν απολύτως δισταγμό στο να κατεδαφίσει άλλα σπουδαία παγκόσμια μνημεία. Ο ογκώδης τρούλος της Βασιλικής του Αγίου Παύλου στο Βατικανό κατρακυλάει πάνω στο πλήθος που προσέρχεται στην εκκλησία. Το τεράστιο άγαλμα του Ιησού Λυτρωτή που δεσπόζει πάνω από το Ρίο ντε Τζανέιρο γίνεται χίλια κομμάτια και φυσικά ο Λευκός Οίκος συντρίβεται όταν ένα κύμα ρίχνει πάνω του το αεροσκάφος John F. Kennedy.
Αναφέρθηκε, επίσης, ότι κάποια άτομα από όλο τον κόσμο προσέγγισαν τον σκηνοθέτη για να συμπεριλάβει και τα δικά τους διάσημα μνημεία, όπως τον πύργο της Ταϊβάν Taipei 101 που είναι το ψηλότερο ολοκληρωμένο κτήριο στον κόσμο. Ακόμα, βέβαια, δεν είναι γνωστό αν τελικά το κτίριο αυτό θα έχει την ίδια τύχη επί σκηνής με το Βατικανό και το Λευκό Οίκο.
[ΠΗΓΗ]
Μετάφραση: typhoon
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου