- από το cocktailnews.blogspot.com
Οι εταιρίες μπορεί να κυνηγάνε όσους «κατεβάζουν» παράνομα μουσική από τον διαδίκτυο, όμως μια νέα βρετανική έρευνα δείχνει μια πιο πολύπλοκη εικόνα, καθώς οι «παράνομοι» ταυτόχρονα δαπανούν περισσότερα χρήματα για αγορά νόμιμων τραγουδιών, σε σχέση με όσους δεν έχουν ποτέ ασχοληθεί με το «σπορ» του παράνομου κατεβάσματος.
Η έρευνα του think tank Demos, σύμφωνα με το βρετανικό Τύπο, αποκαλύπτει ότι οι «παράνομοι» τελικά δεν διστάζουν να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα για νόμιμη μουσική από οποιονδήποτε άλλο. Όσοι παραδέχονται ότι καταφεύγουν στο παράνομο «κατέβασμα» (file sharing), δήλωσαν ότι χαλάνε ετησίως κατά μέσο όρο 77 λίρες για αγορά αλμπουμ, δηλαδή 33 λίρες περισσότερες από όσους δήλωσαν ότι ποτέ δεν κατέβασαν κάποιο τραγούδι παράνομα μέσω του Ίντερνετ.
Σύμφωνα με την έρευνα εξάλλου, περίπου τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι αν υπήρχαν νέες διαδικτυακές μουσικές υπηρεσίες, που θα πουλούσαν φθηνότερα τα τραγούδια, τότε οι ίδιοι θα ενθαρρύνονταν να…απέχουν από το παράνομο κατέβασμα.
Το 83% δήλωσαν ότι αγοράζουν περισσότερη νόμιμη μουσική ως αποτέλεσμα της μεγαλύτερης εξοικείωσής τους με τους καλλιτέχνες και τα τραγούδια τους χάρη στο παράνομο κατέβασμα, ενώ το 42% ανέφεραν ότι καταφεύγουν στο παράνομο κατέβασμα για να δοκιμάσουν τη μουσική πριν την αγοράσουν κανονικά.
Καθώς η βρετανική κυβέρνηση ετοιμάζεται να θέσει σε εφαρμογή μια αυστηρότερη νομοθεσία κατά του παράνομου «κατεβάσματος» (ο χρήστης θα αποσυνδέεται από το διαδίκτυο την τρίτη και…φαρμακερή φορά που θα πιαστεί να παρανομεί), ο υπεύθυνος της έρευνας Πίτερ Μπράντγουελ δήλωσε ότι τα πορίσματα της έρευνας θα έπρεπε να κάνουν τις εταιρίες και τους πολιτικούς να ξανασκεφτούν το ζήτημα.
Οι καλλιτέχνες –στη Βρετανία και σε άλλες χώρες- εμφανίζονται διχασμένοι στο θέμα, καθώς μερικοί (όπως οι Λίλι Άλεν και Τζέημς Μπλαντ) υποστηρίζουν την αυστηρότερη κυβερνητική πολιτική και άλλοι (όπως η Σακίρα) θεωρούν ότι το παράνομο «κατέβασμα» αυξάνει το ακροατήριό τους.
Σχόλιο typhoon: Έχει "μαλλιάσει η γλώσσα μου" να διαλαλώ ότι το free downloading είναι η καλύτερη διαφήμιση. Η δυσκαμψία των εταιριών μουσικής όμως, δε μπορεί να αντιληφθεί (δυστυχώς για άλλη μια φορά) την ελεύθερη σκέψη. Τελικά οι Πειρατές δικαιώνονται!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου